سئو برای موتورهای جستجو
تعریف سئو چیست به زبان ساده و سئوی وب سایت در 2024
در ادامه برای درک بهتر این فرآیند به چند مورد از نکات مثبت و منفی آن اشاره کردهایم. HTTPS امنیت بیشتری داره، چون اطلاعات کاربران رو رمزگذاری میکنه و از دسترسی هکرها جلوگیری میکنه. علاوه بر این، گوگل HTTPS رو بهعنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی در نظر میگیره، پس به استفاده از HTTPS تأکید میشه. صفحات یتیم به صفحاتی گفته میشه که هیچ لینکی از صفحات دیگه سایت بهشون داده نشده. وقتی صفحاتت خیلی "عمیق" باشن، ممکنه گوگل نتونه اونا رو به درستی پیدا کنه، یا اولویت کمتری بهشون بده. این یعنی صفحاتی که دسترسی بهشون سخته، ممکنه توی نتایج جستجو کمتر نمایش داده بشن.
به زبان سادهتر سئو یعنی مجموعهای از تکنیکها و روشهایی که برای بهبود رتبه یک وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو استفاده میشود. یکی دیگر از اهداف سئو میتواند افزایش رضایت مشتریان از طریق وب سایت باشد. این مورد میبایست قبل و بعد از فروش محصولات وجود داشته باشد، چرا که کاربر در هر مرحله از خرید احتمال دارد که بخواهد با پشتیبانی سایت تماس بگیرد. این مسئله میتواند به واسطه تمرکز بر روی نمایش اطلاعات پشتیبانی در اکثر صفحات سایت بهدست بیاید. همچنین ساختار سایت میبایست واضح بوده و موتورهای جستجو نیز صفحات درستی را به ازای کلمات کلیدی مشخص نمایش دهند. بدین شکل کاربران از همان ابتدا برای گرفتن پاسخ خود با صفحه مناسبی رو به رو میشوند.
هر روزه میلیونها نفر در سراسر جهان از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات، محصولات، خدمات و پاسخ به سوالات خود استفاده میکنند. برای مثال، اگر یک کاربر به دنبال خرید یک محصول خاص باشد، به احتمال زیاد ابتدا در گوگل جستجو میکند. در این مرحله، وبسایتهایی که در نتایج بالای جستجو ظاهر میشوند، بیشترین شانس را برای جذب این کاربر دارند. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.
منابع رایگان زیادی بهصورت پستهای وبلاگ، مقالهها و ویدیوها به صورت آنلاین در دسترس هستند. فقط باید قدم اول، یعنی جستوجوی مناسب و پیدا کردن منابع معتبر را تمرین کنید. برای درک واقعی اهمیت سئو، باید بدانیم موتورهای جستوجو در طول سالها چگونه تکامل یافتهاند. داستان موتورهای جستوجو به روزهای اولیه اینترنت برمیگردد، زمانی که پیشگامانی مانند Archie و Gopher فایلها و دایرکتوری ها را ایندکس میکردند. با این حال، راه اندازی گوگل در سال ۱۹۹۸ بود که یک لحظه مهم در تاریخ جستوجو را رقم زد. هیچ قیمت ثابتی برای خدمات بهینه سازی سایت وجود ندارد چراکه در سئو همه چیز بر حسب رقابت است.
استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) یک روش پیچیده و پر ریسک برای بهبود رتبهبندی سایتها در گوگل است. اگرچه PBN میتواند سرعت بهبود رتبه را افزایش دهد، اما به دلیل اصول سئوی کلاه سیاه، ریسک جریمه شدن توسط گوگل را نیز به همراه دارد. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتمهای گوگل و حساسیت بیشتر موتور جستجو نسبت به فعالیتهای مشکوک، بهتر است به جای این روش از راهکارهای اصولی برای بهبود رتبه سئو سایت خود استفاده کنید. در سال ۲۰۲۵، محتوای استاتیک (Static Content) دیگر جذابیت گذشته را ندارد و کاربران به دنبال محتوای تعاملپذیر (Interactive Content) هستند. استفاده از آزمونها (Quizzes)، نظرسنجیها (Polls)، ابزارهای محاسباتی (Calculators) و اینفوگرافیکهای پویا (Dynamic Infographics) میتواند تعامل کاربران را افزایش داده و زمان ماندگاری در سایت را بالا ببرد. این محتواها به کاربران اجازه میدهند که در فرآیند یادگیری و کسب اطلاعات شرکت کنند، به جای اینکه فقط به خواندن متن بسنده کنند.
این لینک نهتنها باعث میشود کاربران آن سایتها به سایت شما بیایند، بلکه گوگل نیز این لینک را بهعنوان رأی اعتماد تلقی میکند. در واقع PBN گروهی از سایتها هستند که برای ساخت بکلینک و کمک به بالا بردن رتبه یک سایت در گوگل استفاده میشود. بکلینکها برای سئوی سایت بسیار مهم هستند، چون گوگل از آنها برای سنجیدن اعتبار سایت استفاده میکند. با کمک PBN میتوان سریعتر رتبه سایت را بهبود داد، اما باید با دقت از آن استفاده کرد تا نتیجه خوبی بگیرد. در این مطلب از بخش آموزش سئو سایت پارسپک به طور کامل با اهمیت و نحوه استفاده از PBN آشنا خواهید شد. عنوان مقاله و توضیحات متا اولین مواردی هستند که کاربر در SERP میبیند و بر تصمیمگیری او برای کلیک کردن تأثیرگذار است.
نشان دادن وب سایتهایی که با موضوع سرچ شده توسط کاربران بیشترین ارتباط را دارند، مزیتهای فراوانی را برای کاربران و حتی موتور جستجوگری که از آن استفاده میکنند، دارد. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته میشود.موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین خدمات به کاربرانشان هستند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. سئو یا بهینهسازی موتور جستجو، فرآیندی است که هدف آن بهبود رتبه وبسایتها در نتایج جستجوی گوگل است. این بهبود رتبه باید طبق اصول مناسب پیش رود تا باعث جذب ترافیک ارگانیک شود.
فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگها و تصاویر است. با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردیتر و باارزشتر میسازید. هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. نوشتن یک محتوای ساده اما سرشار از نکات مفید برای کاربران با رعایت علائم نگارشی، پاراگرافهای کوتاه، متون جذاب، ارتباط صمیمانه با کاربر تا حد زیادی در فرایند سئو داخلی به شما کمک میکند. آموزش کاربردی سئو وب سایت، شامل یادگیری عملی و استفاده از تکنیکهای سئو در یک وب سایت واقعی است. این آموزش، یک شکل پیشرفتهتر از آموزش سئو است که نیاز به درک اولیه اصول سئو و توسعه وب سایت دارد.
در طول آموزش کاربردی سئو وب سایت، شرکتکنندگان نحوه انجام ممیزی وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی داخلی صفحات، تولید و بارگذاری محتوا، ساخت لینک و بهینه سازی عملکرد وب سایت را یاد میگیرند. آنها همچنین یاد میگیرند که چگونه از ابزارهای سئو برای نظارت بر ترافیک وب سایت، بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل دادههای وب سایت استفاده کنند. هدف اصلی الگوریتم ونیز که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ارائهی مرتبطترین و بهترین نتیجهها بر اساس نتایج جستجوی محلی (Local) کاربران بود. تا قبل از این الگوریتم، گوگل نتایج جستجو را عمدتاً بر اساس کلمات کلیدی و محتوای صفحات رتبهبندی میکرد و توجه چندانی به موقعیت جغرافیایی کاربر نداشت. درست است که انتخاب یک کلید واژه رقابتی در سئو سایت و یا یک صفحه خاص از یک وبسایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ اما امکان دارد اجرا کردن فرایند سئو هفتهها یا ماهها طول بکشد تا به نتیجه دلخواه شما برسد. همچنین امکان دارد که نتایج سئو در صفحات موتور جستجو به سرعت قابل مشاهده نباشد.
برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت. بادوام و پایدار بودن در این کار دشوار است و به مهارت خاصی نیاز دارد اما به این معنا نیست که نتوانید در آن موفق شوید، فقط کافی است بتوانید بعد از سئو جایگاه خود را با تولید مداوم محتوا در گوگل حفظ کنید. هر کار یا فعالیتی که شما در سایتتان انجام میدهید درنتیجه به ارتقا کسبوکار و درآمدتان منتهی میشود. یکی از مهمترین و ضروریترین اهداف کارشناس سئو این است که ورودی و در حالت کلی ترافیک سایت را افزایش دهد. قبل از هر چیز شما باید با فرایند بازاریابی و قیف فروش اینترنتی آشنا شوید. قیف فروش اینترنتی در کل 4 مرحله، جذب، تبدیل، فروش و وفادار سازی دارد که سئو فرایند جذب را انجام میدهد و محتوای سئو شده فرایند تبدیل مشتری به علاقهمند و درنهایت فروش و پولسازی.
معمولاً قیمت سئو بر اساس خدمات سئو ارائه شده، میزان رقابت در حوزه مورد نظر، تعداد کلمات کلیدی، وضعیت فعلی در گوگل، میزان زمان مورد نظر و … مشخص می شود. موتورهای جستجو، مخصوصاً گوگل به سایتهایی پاداش میدهند که تجربهای روان و لذتبخش برای کاربر ایجاد میکنند. ساخت محتوای مطابق با سرچ اینتنت (Search Intent) یا هدف جستجوی مخاطب به درک نیاز کاربران وابسته است. اهمیت بهینهسازی هنگام فعالیت در حوزههای پررقابت به وضوح دیده میشود. در دنیای پویای بهینهسازی موتور جستجو (SEO)، متخصصان و استراتژیستها همواره به دنبال راههایی برای سادهسازی و درک بهتر عوامل موثر در موفقیت یک وبسایت هستند.
در ادامه، به معرفی 5 شرکت تخصصی سئو سایت میپردازیم که توانستهاند در این حوزه موفقیتهای چشمگیری به دست آورند. در ادامه آموزش روش های سئو به زبان ساده شایان ذکر است، همیشه لازم نیست به دنبال محبوبترین عبارات جستجو باشید و انتظار داشته باشید که بلافاصله بتوانید با رقبای بزرگ رقابت کنید. مهمتر از آن شناختن مخاطبان خود و تلاش برای ارائه محتوای مورد نیاز و خدماتی است که آنها میخواهند. بر اساس این دیدگاه در ادامه 8 نکته برای طراحی یک استراتژی سئوی موثر را مورد بررسی قرار میدهیم. بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine optimization) که مخفف شده آن سئو (SEO) است، یک هنر و علم شامل تکنیک ها و دستور العمل ها است که صفحه های یک سایت را به رتبه بهتری در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و ...
مقایسه تفاوت های لینک follow و nofollow را برای آموزش بیشتر بخوانید. همچنین با لینک دادن به وبسایت های معتبر می توانید اعتبار سایت خود را بالا ببرید. میان تعداد کلمات و طول مطالب با تعدادی لینک های صفحه باید تناسب باشد. یکی از مهمترین اصطلاحاتی که در سئو باید با آن آشنایی داشته باشید، پنالتی یا جریمه گوگل است. جریمه گوگل مجازاتی است علیه وب سایتی که محتوای آن با شیوه های بازاریابی مورد تایید گوگل در تضاد باشد. پلتفرم پرکاربرد در سئو است که اطلاعات مربوط به بازدیدهای یک سایت در گوگل را فراهم میکند.
منبع دیگر، کتابهای الکترونیکی هستند که استفاده از آنها میتواند به شما در یادگیری سئو کمک بسزایی کند. با بکارگیری این کتابها به راحتی میتوانید با اصطلاحات سئو آشنا شده و در مسیر یادگیری بهتر قرار بگیرید. متن H1 یا عنوان اصلی در بالای صفحه شما قرار گرفته است و به افراد قبل از ورود به صفحه، عنوان اصلی نمایش داده میشود. شما باید در این قسمت نیز کلمه کلیدی اصلی را قرار دهید و از عنوانی استفاده کنید که افراد به آن جذب میشوند. وبسایتهای جامع و باکیفیت بهعنوان منبعی برای بکلینک انتخاب میشوند.
تولید محتوا باید بر اساس نیاز مخاطبان باشد و شامل استفاده صحیح از کلمات کلیدی، ارائه اطلاعات ارزشمند و جلب تعامل کاربران باشد. هدف از سئو، ارتقای رتبه وب سایت در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط است. با استفاده از تکنیک های سئو، می توانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. به طور خلاصه، سئو به شما کمک می کند تا وب سایت خود را در دنیای دیجیتال به نمایش بگذارید و به موفقیت برسید. سئو چندین مزیت ازجمله افزایش ترافیک ارگانیک، رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستوجو، بهبود تجربه کاربر، افزایش دیده شدن در فضای آنلاین و پتانسیل نرخ تبدیل و درآمد بالاتر را ارائه میدهد. این فرایند به کسبوکارها کمک میکند تا به مخاطبان بیشتر و هدفمندتری دست پیدا کنند.
کلمات کلیدی واژگانی هستند که شما علاقه دارید که به ازای جستجوی آنها در گوگل کاربران دامنه شما را پیدا کنند. سئو داخلی یا درون صفحه به منظور بهبود و تقویت لینک داخلی، تولید محتوا، تگ گذاری، بهبود تجریه کاربری و … است که بصورت کامل و صددرصدی در کنترل شماست. سئوی داخلی کلیه مواردی که مربوط به چهارچوب وبسایت شما می شود را در بر می گیرد و در مقابل سئو خارجی به تصحیح و بهبود روابط یک پایگاه داده اینترنتی با سایر سایتها و جستجوگرها می پردازد. اما در مرحله تکنیکال، خدماتی جهت اصلاح زیرساختهای فنی سایت انجام میشود. ☑️درحالیکه تا امروز فقط 55 درصد وبسایت ها در سئو سرمایه گذاری می کنند و روز به روز بر شمار آنها اضافه میشود، شناخت مراحلی که طی میشود برای دریافت کنندگان این خدمات اهمیت دارد. این مفهوم نیز مانند هر فرآیند سیستماتیکی از مراحل ترتیب وار تشکیل شده است.
از این رو، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند GPT-4 و Bard برای بهینهسازی و تحقیق کلمات کلیدی توصیه میشود، اما تولید محتوای ماشینی بدون نظارت انسانی خطرناک است. گوگل از الگوریتمهای SpamBrain برای تشخیص محتوای اسپم (Spam) و غیرارزشمند استفاده میکند، بنابراین مقالاتی که بدون ارزشافزوده تولید شوند، ممکن است بهراحتی دچار افت رتبه شوند. برای موفقیت در سئو ۲۰۲۵، کسبوکارها باید از AI برای تحلیل دادهها و بهینهسازی محتوا استفاده کنند، اما همچنان نقش خلاقیت و ارزش انسانی در محتوا بسیار حیاتی خواهد بود. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو که مخفف شده Search Engine optimization است، یک هنر و علم شامل تکنیک ها و دستور العمل ها است که صفحه و پیج های یک وبسایت را به رتبه بهتری در موتورهای جست جو مانند گوگل، بینگ و … برساند. منظور از ترافیک و جستجویی که با SEO وارد می شود، همان نتایج ارگانیک جستجو هستند و با نتایج تبلیغاتی و پولی فرق دارند. PBN با استفاده از مجموعهای از وبسایتهای جداگانه که همگی توسط یک فرد یا تیم مدیریت میشوند، کار میکند.
سئو کلاه سیاه دقیقا نقطه مقابل سئو کلاه سفید محسوب میشود که شدیدا توسط گوگل مورد انتقاد قرار گرفته است. در این روش متخصص سئو با دور زدن گوگل سعی میکند تا در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه مدنظرش برسد. استفاده از روشهای کلاه سیاه منجر به جریمه گوگل شده و نتیجه فاجعهباری را برای سایت به همراه خواهد داشت. این الگوریتم در قالب یکی از آپدیتهای اصلی گوگل در سال ۲۰۱۹ روی موتور جستجو اعمال شد. برت با استفاده از تکنیکهای دیپ لرنینگ قادر است جزئیات زبانی و مفهوم هر کوئری را درک کند.
برای ارائه مفیدترین اطلاعات، الگوریتم ها به فاکتورهای زیادی از جمله کلمات جستجو، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات، تخصص منابع، موقعیت جغرافیایی و تنظیمات مرورگر شما توجه میکنند. این الگوریتمها مرتبا در طول زمان بروزرسانی میشوند تا عملکرد بهتری داشته باشند. آیا قصد دارید سایت خود را بهینه کنید؟ یا میخواهید این کار را به یک شرکت متخصص در امور دیجیتال مارکتینگ بسپارید؟ در هر دو حالت باید با اصطلاحات سئو سایت آشنایی داشته باشید. آموزش و یادگیری سئو امری ضروری برای مدیران کسب و کارهای اینترنتی است. معمولا برای وبسایتهای نوپا و تازه تاسیس فقط زمانی بین 2 تا 3 ماه طول می کشد تا گوگل وب را شناسایی کند. هر چقدر امتیاز گوگل به یک وبسایت بیشتر باشد موجب ارتقا رتبه سایت می شود، فرآیند سئو نیز به همین دلیل اهمیت دارد که زمان و سرعت ارتقا را بهبود می بخشد.
همچنین نگاهی به مراحل بهینهسازی، ارتباطش با الگوریتمهای گوگل و اشتباهات رایج انداختهایم. Google Search Console بهت این امکان رو میده که عملکرد سایتت در گوگل رو بررسی کنی. این ابزار میتونه مشکلات سایتت رو پیدا کنه، صفحاتت رو برای ایندکس شدن ارسال کنه و نشون بده که چه کلمات کلیدی باعث جذب ترافیک میشن. ممکنه محتواهای قدیمیت نیاز به بهروزرسانی داشته باشن یا حتی بعضی از صفحات دیگه نیازی به وجودشون نباشه. با بازبینی محتوا میتونی کارایی سایتت رو بهبود بدی و محتوای جدیدتری که به نیاز کاربران میخوره رو جایگزین کنی. ریدایرکتهای 302 به موتورهای جستجو میگن که یه انتقال موقتیه و صفحه اصلی قراره به زودی برگرده.
نکتهای که در این مورد باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که رنکینگ و رتبه بندی وب سایتها در صفحات نتایج جستجو در واقع ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در این صفحات است. این فهرست از مرتبطترین نتایج آغاز میشود و به نامرتبترین نتایج خاتمه مییابد. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شما میتوانید با استفاده از ابزاری به نام گوگل آنالیتیکس نرخ تبدیل وب سایت خود را مشاهده کنید. همینطور میتوانید با بهینهسازی کردن وبسایت خود و همچنین بهینه سازی ترافیک آن نرخ تبدیل خود را ارتقا دهید. سئو معنایی در حقیقت به تولید محتواهای بهینه شده برای موضوعات مختلف گفته میشود نه فقط برای کلمات کلیدی. موتورهای جستجو بر روی هر کدام از این ملاکها و فاکتورها با توجه به موضوعی که شما به دنبال آن هستید به صورت متفاوتی تاکید میکند.
اگر در این دوره وبسایت شما بتواند ورودی و ترافیک مناسبی دریافت کند و بانس ریت پایینی داشته باشند امکان دارد که بعد از تمام شدن این دوره افت کمی در رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد. اما در مقابل اگر وبسایت شما بانس ریت بالا و ترافیک ورودی پایینی داشته باشد با افت رتبه بسیار شدیدی در پایان دوره مواجه میشود. موتورهای جستجو مانند گوگل نتایج بدست آمده را طبق الگوریتمهای خاصی در یک لیست قرار میدهند. امروزه موتورهای جستجوگر بسیار زیادی مانند یاهو، بینگ و گوگل وجود دارند که شناخته شدهترین آنها گوگل است. تنها کاری که این افراد انجام میدهند این است که اصول و استانداردهای گوگل را رعایت میکنند و متناسب با کیفیت عملکردشان به صورت رایگان و بدون هیچ هزینهای جایگاه و رتبهای در صفحات نمایش موتورهای جستجو به دست میآورند. همانطور که می دانید امروزه هزینههای تبلیغات اینترنتی بسیار سرسام آور است.
این یعنی اگر سایت تان در حوزه گردشگری و فروش بلیط فعالیت دارد و میخواهید روی کلمات پررقابتی مثل خرید بلیط هواپیما یا تور مشهد به صفحه اول برسید، احتمالا باید بیشتر از ماهیانه 50 میلیون تومان هزینه کنید. اما در مقابل رسیدن به صفحه اول روی کلماتی مثل خرید کتاب آشپزی و… شاید ماهانه کمتر از 5 میلیون تومان هزینه داشته باشد چون رقابت در این حوزه اندک است. آژانس فرین با داشتن تجربه طولانی در زمینه سئو سایت های فارسی و انگلیسی به کمک تیم خبره خود بهترین استراتژی را برای ارتقا کسب و کار شما ارائه می دهد. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران میخوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، بهراحتی میتوانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید.
همچنین منابع مناسب یادگیری سئو به زبان فارسی و انگلیسی را معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد، در صورتی که علاقمند به یادگیری سئو هستید، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همواره مشتاق دریافت نظرات سازنده شما هستیم. چون کسبوکارهای آنلاین به طور فزایندهای اهمیت سئو را در افزایش ترافیک وبسایت خود تشخیص میدهند. متن جایگزین، توصیفی متنی برای تصاویر است که نه تنها دسترسی را بهبود میبخشد، بلکه در هنگام استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، به سئو کمک میکند. ایجاد تجربه بهتر برای بازدیدکنندگان وبسایت هم در این فرایند دخیل است.
این دقیقاً راهی است که شما میتوانید به وسیله آن سئو وب سایت خود را به خوبی ارتقا دهید و صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بسیار مناسبی را برای وب سایت خود کسب کنید. برای جواب دادن به این سؤال بهتر است که خود را به جای گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر بگذارید. تصور کنید که یک وب سایت در رتبه اول صفحه نتایج جستجو قرار گرفته است. این به این معنی است که این سایت ترافیک بسیار زیادی را به دست آورده است. اما بیشتر کاربران و بازدیدکنندگان این سایت تنها فقط ۵ ثانیه در این سایت میمانند و بعد از آن این سایت را ترک میکنند. در نتیجه ما این سایت را در لیست نتایج به عنوان نتیجه برتر قرار نمیدهیم.
پیروی از ترندها میتواند حجم زیادی از دیدهشدن محتوا در بازه زمانی کوتاه را به ارمغان بیاورد. آگاهی از میزان موفقیتها در سئو وب سایت برای ارزیابی و گزارشهای دیجیتال مارکتینگ ضروری است. بهینهسازی یک فعالیت پویا است؛ یعنی میتوان هرلحظه در بخشهای مختلف آن تغییر ایجاد کرد. در مرحله تحقیق باید ترندهای روز و اولویتهای موتور جستجو نیز شناسایی شوند. متخصص سئو باید دادههای مختص به دامنه فعالیت کسبوکار یا نیچ را نیز گردآوری کند. امکان گشتوگذار سریع و بیوقفه درون سایت همراه با محتوایی که مخاطب را در صفحه نگه دارد، حاکی از UX مناسب هستند.
ویژگیهای هر پلاگین متفاوته، ولی معمولاً بهت کمک میکنن کارای فنی مثل پیادهسازی robots.txt و نقشههای XML رو انجام بدی. هر دوی این ابزارها بهت اجازه میدن صفحاتت رو برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو معرفی کنی، ببینی کاربرا دنبال چی میگردن، خطاهای سایتت رو پیدا کنی و کلی امکانات دیگه. هر یک از آنها با دیگری متفاوتند و همینطور دارای اهمیت یکسانی برای موتورهای جستجو هستند. این دو مورد در عین تفاوت به یکدیگر وابسته نیز هستند و در صورت عدم رعایت نکات در هر کدام از آنها، نتیجه کلی کار با شکست روبهرو میشود. افزایش ترافیک از ابتداییترین اهداف سایت میباشد و نشان از بیشتر دیده شدن سایت در نتایج جستجو دارد. افزایش ترافیک در وبسایتهایی که وابسته به تبلیغات هستند بسیار مهم میباشد.
به این صورت که اگر اینگونه صفحات در نقشه سایت شما لیست شده باشند میتوانند یک مشکل جدی برای سئو وب سایت شما محسوب شوند. Redirect به عنوان یک راه حل برای هدایت کاربران و موتورهای جستجو به یک آدرس متفاوت نسبت به چیزی که درخواست کرده بودند، شناخته می شود. به بیان دیگر از این راهکار هنگامی اتفاق میافتد که شخصی تصمیم داشته باشد صفحه خاصی را باز کند اما به صفحهای دیگر هدایت میشود. بیشتر در مواقعی این اتفاق میافتد که صاحب یا مدیر سایت صفحهای را در وب سایت خود حذف کرده باشد. در این زمان است که با کمک گرفتن از Redirect تلاش میکند تا کرالرهای موتورهای جستجو و همچنین بازدیدکنندگان وب سایت را به صفحهای که مرتبط با موضوع سرچ شده آنها است، منتقل کند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری